Tuesday, December 21, 2021

Florida värmepump dating

Florida värmepump dating



Försäkringen betalade för det och vi använde ett företag som nu är i konkurs och jag har fruktansvärt svårt att få en ersättare florida värmepump dating för fläkten misslyckades bara förra veckan. skum operation för att vara ett dotterbolag till Bosch. Carrier värmepumpar. Jag har fått lägga till lite freon då och då. Greg säger:. Älskar din produkt men hatar tjänsten. Florida värmepumpar gör några av de mest effektiva värme- och kylsystemen som finns tillgängliga.





Andra läsare besökte också



Ditt ekonomiska stöd är mycket uppskattat för att hjälpa oss att fortsätta underhålla denna sida! Vänligen överväg en donation, florida värmepump dating. Obs – DIN webbläsare måste vara konfigurerad för att acceptera och lagra cookies för Visa inte Florida värmepump dating möjlighet att arbeta. Om du väljer detta inaktiverar du denna popup i 30 dagar om cookies är aktiverade och inte rensas, florida värmepump dating.


Moderbolag: Bosch Thermotechnology Corp. ett dotterbolag till Advanced Thermal Technologies Sister eller liknande varumärken inkluderar: Bosch® Buderus® FHP® Chromalox®. Tillbaka till varumärkesförteckning. Stil 1: Beskrivning: FHP® serienummer för pannor och tankar består var och en av siffror med tydliga, konsekventa mönster dividerat med streck. Tillverkningsåret kan bestämmas genom att använda den första siffran i den tredje sifferserien. Tillverkningsdagen kan bestämmas genom att använda de tre sista siffrorna i den tredje sifferserien.


Dessa tre siffror representerar det julianska datumet. Använder ANSI- eller CSA-standarderna för att fastställa ungefärligt tillverkningsår. De flesta tillverkare idag är skyldiga att inkludera tillverkningsstandarden på datataggen. För U. efterlevnadsstandarden är vanligtvis från American National Standards Institute ANSI.


För Kanada är en vanlig standardöverensstämmelse genom Canada Standards Association Group CSA. Många gånger är båda standarderna listade. Eftersom dessa standarder revideras eller förnyas ungefär vart 4:e till 6:e år, kan man rimligen uppskatta tillverkningsåret inom år från efter standarddatumet.


Stil 2: Beskrivning: FHP®-serienummer för pannor och tankar består av siffror med tydliga, konsekventa mönster dividerat med streck, florida värmepump dating. Tillverkningsdagen kan bestämmas genom att använda de tre sista siffrorna i den andra sifferserien, florida värmepump dating. Användning av ANSI- eller CSA-standarderna kan också användas för att fastställa det ungefärliga tillverkningsåret.


Stil 2: EG D Beskrivning: Tio 10-siffrigt serienummer som börjar med två 2 bokstäver följt av sex 6 siffror och slutar med en 1 bokstav. Tillverkningsåret kan bestämmas genom att använda den första bokstavssiffran. Använd tabellen nedan för att avkoda. Tillverkningsmånaden kan bestämmas genom att använda den andra bokstavssiffran.


Sidan senast uppdaterad: 3 okt Kontakta Bosch Thermotechnology Corp. FHP Manufacturing N. Inspektionsanteckningar. Detta område har reserverats för alla speciella överväganden som inspektörer eller ägare av VVS-utrustning också bör ägna särskild uppmärksamhet.


Tillgång till denna information kräver medlemskap. Något av varumärkena, florida värmepump dating, tjänstemärken, samlingsmärken, designrättigheter eller liknande rättigheter som nämns, används eller citeras i artiklarna från Building Intelligence Center www. org tillhör sina respektive ägare.


Deras användning här innebär inte att du får använda dem för något annat ändamål än för samma eller liknande informationsanvändning som avses av de ursprungliga författarna till dessa artiklar under CC-BY-SA och GFDLs licenssystem. Om inte annat anges Building Intelligence Center www. org-webbplatser florida värmepump dating varken godkänd av eller ansluten till någon florida värmepump dating innehavarna av sådana rättigheter och som sådan Building Intelligence Center www.


org kan inte ge några rättigheter att använda något annat skyddat material. Din användning av sådan eller liknande okroppslig egendom sker på egen risk. Denna webbplats bör inte litas på för kommersiellt bruk eller tolkningar.


Noggrannheten och tillförlitligheten hos den tillhandahållna informationen anses vara korrekt men kan inte garanteras. Belastningen för lämpligheten av tillhandahållen information ligger enbart och helt på användaren. Under inga omständigheter kommer Building Intelligence Center eller dess representanter att hållas ansvariga för någon som helst förlust eller skada för följdskador, oförutsedda, indirekta, speciella eller skadeståndsskador av något slag, inklusive men inte begränsat till förlust av data, förlorad vinst, affärsavbrott, förlust av affärsinformation eller annan ekonomisk förlust som florida värmepump dating härrör från användningen av eller tilliten till den information som tillhandahålls inom.





lista över nätdejtingsajter



Stil 2: Beskrivning: FHP®-serienummer för pannor och tankar består av siffror med tydliga, konsekventa mönster dividerat med streck. Tillverkningsdagen kan bestämmas genom att använda de tre sista siffrorna i den andra sifferserien. Användning av ANSI- eller CSA-standarderna kan också användas för att fastställa det ungefärliga tillverkningsåret.


Stil 2: EG D Beskrivning: Tio 10-siffrigt serienummer som börjar med två 2 bokstäver följt av sex 6 siffror och slutar med en 1 bokstav. Tillverkningsåret kan bestämmas genom att använda den första bokstavssiffran. Använd tabellen nedan för att avkoda. Tillverkningsmånaden kan bestämmas genom att använda den andra bokstavssiffran. Sidan senast uppdaterad: 3 okt Kontakta Bosch Thermotechnology Corp.


FHP Manufacturing N. Inspektionsanteckningar. Detta område har reserverats för alla speciella överväganden som inspektörer eller ägare av VVS-utrustning också bör ägna särskild uppmärksamhet. Tillgång till denna information kräver medlemskap. Något av de varumärken, tjänstemärken, kollektiva märken, designrättigheter eller liknande rättigheter som nämns, används eller citeras i artiklarna från Building Intelligence Center www.


org tillhör sina respektive ägare. Deras användning här innebär inte att du får använda dem för något annat ändamål än för samma eller liknande informationsanvändning som avses av de ursprungliga författarna till dessa artiklar under CC-BY-SA och GFDLs licenssystem. Om inte annat anges Building Intelligence Center www. org-webbplatser varken stöds av eller är anslutna till någon av innehavarna av sådana rättigheter och som sådan Building Intelligence Center www.


org kan inte ge några rättigheter att använda något annat skyddat material. Din användning av sådan eller liknande okroppslig egendom sker på egen risk. Denna webbplats bör inte litas på för kommersiellt bruk eller tolkningar. Det faktum att dessa delar fortfarande omfattades av garantin hjälpte bara lite då arbetet var dyrt.


Spola fram till i år under bara en varm period och det misslyckades igen. Florida Heat Pump var extremt långsam med att få de stora reservdelarna till oss och detta var två gånger bara på försommaren!


Två gånger erbjöd vi oss att betala för snabb service och ingen av gångerna följde det. Sedan gick hela systemet ner igen. När Florida Heat Pump misslyckades med att leverera de sista av de stora, dyra delarna alls – så vitt jag vet – slutade vi och sätter i ett konventionellt system med en ansedd tillverkare. Jag tvivlar allvarligt på, när vi beräknar alla reparationsräkningar, förseningarna och det extrema obehaget för att pågå, att vi överhuvudtaget sparat några pengar.


Jag kan inte rekommendera något system tillverkat av detta företag baserat på vår verkligt urusla erfarenhet. Jag byggde mitt hus i min enhet har aldrig fungerat direkt från början.


Enheten tog en evighet att kyla huset och plus att jag var tvungen att använda min vedeldad spis för att värma upp mitt hus. Huset är isolerat till max. Min enhet är en 2. Jag lät entreprenören kontrollera enheten. Han lade till en extra pump för cirkulation av vattenkällan för att hjälpa till med uppvärmning och kylning. Det hjälpte inte. Kondensatorer eftersom de sväller och reder ut. Kompressorn i enheten är en ZR22K3PTV. Det som är tänkt att finnas i enheten är en GT Ta mitt råd KÖP INTE EN FLORIDA VÄRMEPUMP GEOTERMISKT SYSTEM.


Det här systemet har inte gjort något annat än att lufta mig på kostnaden. Det var tänkt att rädda mig på min el. Jag skulle ha varit iväg för att ha satt in en elvärmare istället. Köpte vårt Florida GEO-system, men sedan dess har Bosch köpt ut dem. Jag har en läcka i förångarspolen. Håller helt med Dale. Gör dig redo att byta ut förångarspolen, och inte med ett FHP-märke. Vi har i genomsnitt två servicebesök per år åtminstone för en eller annan reparation. Installerade 3 enheter för geotermisk system i nytt hem.


många problem från pumpar till läckor till att till och med behöva byta ut en av kompressorerna efter bara 3 år. Mycket dålig produkt och fruktansvärt stöd. Vi har 4 av dem i vårt hus, och de sviker oss hela tiden. Vårt VVS-företag känner oss väl eftersom de är här så ofta. När det är dags att byta ut dem kommer vi INTE att använda samma märke!!!! De är värre än någon värmepump vi någonsin haft! Min Bosch installerades för 6 år sedan för 3 år sedan byt ut förångarspolen förra veckan, återförsäljaren kan vår de lägger till 2 pund av en han sa att hålet var så litet med tiden att det kommer att bli värre.


Vi förstår att det är en.... HUR STARTAR VI KUNDEN EN STÄMLING OCH GÖR ….. BOSH PAY. Jag köpte en florida värmepump med Geo Excel-namnet i Det är ett 3 tons system för ett kvadratfot hus. Mina elräkningar gick inte ner alls, enheten går alldeles för mycket. I förångarspolen bildades en läcka som måste bytas ut. Nu igen i läckande förångarspiral igen. Fick höra av entreprenören att dessa är så skräp att de slutade sälja dem.


Han föreslår att jag byter ut mot en kvalitetsenhet, inte en florida värmepump istället för att sätta in förångare vartannat år. Dessa saker är skräp. Mycket dyrt misstag. Har aldrig haft någon produkt som var så dålig. Om någon nämner namnet Florida Heat Pump för dig, spring åt andra hållet så fort du kan. Denna mindre än 5 år gamla enhet, om en bil, skulle kvalificera sig för citronlagen, t plågades av freonläckor från den dag den installerades. Efter flera servicesamtal verkade de avta.


Nu har enheten haft flera Freon-fyllningar och serviceföretaget vill sälja en ny enhet till mig och säger att spiralläckan skulle vara svår att reparera och eftersom Bosch bara har 5 års garanti, skulle jag vara bättre med en ny enhet.


Bosch-representanten som jag diskuterade problemet med sa att bara kompressorn hade en garanti på 5 år. så otur, tyvärr har detta negativt påverkat vår övergripande uppfattning om Bosch apparater, som hade varit mycket positiv. Detta är den 3:e FHP sedan och den här installerades i juni kommer jag att behöva en ny ersättning. Det verkar inte finnas något märke av vattenvärmepump som är pålitlig.


Jag är vilse vad jag ska göra? Kort och enkelt. Jag har haft 4 enheter i 9 år och de är absolut skräp. Jag har spenderat tusentals dollar på underhåll och delar. Bosch kundtjänst är patetisk. Köp inte något som ägs av Bosch!!!!


Köpare varnas!!!!!!!! Dessa enheter suger! Mycket dåligt gjord, läckor är ökända, kontroller suger! HÅLL DIG FRÅN DESSA ENHETER! Har haft två FHP 4ton enheter; båda köpta från FHP före Bosh. Den första varade från till , den andra varade tills En kortslutning i kompressorkontaktens strömförsörjning gjorde att kompressorn brann ut. Kompressor byttes in och det varade till september. Jag tycker att om Bosh kunde fixa problemet med sina förångare så skulle de nya vara lika bra som de gamla.


En byggnad jag tar hand om har 40 FHP i sig. Efter 4 år började förångare läcka. Jag bytte ut 12 förångare.


Nu 3 år senare läcker 2 av de 12 igen. Min första vattenbaserade värmepump var en Fredrick som inte längre höll i 20 år. Min andra är en FHP och den har varit installerad i 15 år. De första 12 åren när stora, men sedan utvecklades läckage i luftspiralen liknande andra kommentarer ovan, men jag lät ersätta den i hopp om ytterligare ett år av drift.


Men jag har haft fortsatta problem de senaste tre åren med att kompressorn behövde en extra kondensator och nu ytterligare ett långsamt läckage och ett ledningsfel till högtryckssensorn, och arbetet med den gav ytterligare en läcka.


Mina underhållskostnader under de senaste tre åren har varit mer än mina energikostnader. Det är dags att byta ut enheten. Jag läste att enheter kan hålla i 25 år. Inte min erfarenhet av en FHP. Jag antar att vi hade tur. Vår FHP har presterat som en mästare i nästan 20 år. Den enda delen som byttes ut var vattenmagnetventilen. Jag hittade den exakta ersättningen för arton dollar i en butik för bevattning av gräsmattor.


Antar att de nyare enheterna inte är byggda enligt samma standarder. Jag vet att kvaliteten på vattnet som rinner genom enheten kan förkorta batteriets livslängd. Vi har en bra tillgång på vatten som pumpas genom enheten samt en valfri korrosionsbeständig spole som är ett bra alternativ att överväga.


Vi köpte först en Florida värmepump i , precis när de först tillverkades. Vi byggde ett nytt hus, men området vid den tiden var halvlantligt, utan gas eller vatten tillgängligt. Så var tvungen att lägga i en brunn, som fungerade riktigt bra för FHP på den tiden, plus att vi fick många miljörabatter som erbjöds.. Systemet fungerade bra för oss tills kompressorn gick in, så vi köpte en ny FHP-enhet. Vi har haft några mindre problem med den nya, men den håller vår elräkning låg.


Efter 26 år med den andra enheten är vi förmodligen redo för en tredje ny enhet, men vi är mycket oroade över att BOSH nu producerar FHP-enheterna, så vi kommer att göra lite rejäl forskning och titta på andra alternativ utöver FHP. Namn (krävs. E-post kommer inte att publiceras.


Pris Värde Prestanda Nöjdhet. Om oss Sekretess och användningsvillkor Copyright · Värmepumpguide. York Värmepumpar Lennox Värmepumpar Amana Värmepumpar Carrier Värmepumpar Trane Värmepumpar Goodman Värmepumpar Fujistu Värmepumpar Mitsubishi Värmepumpar Bryant Värmepumpar Payne Värmepumpar Sanyo Värmepumpar American Standard Värmepumpar Rheheem Värmepumpar Florida.


Värmepumpar — recensioner, priser och mer!

No comments:

Post a Comment